Храни, богати на желязо в диета основана на растения

Храни, богати на желязо - Prolon

Желязото е основно хранително вещество в храната на всеки, тъй като е главен компонент на червените кръвни клетки, които отговарят за съхранението и пренасянето на кислород през тялото ни. Въпреки това, хората, спазващи растителна диета, изключват източниците на желязо от месото и морските дарове.

Откъде другаде могат да си набавят желязо?

Продължете да четете тази статия, за да разберете най-често срещаните храни, богати на желязо.

 

Зеленчуци с богати съдържание на желязо 

Както знаем, месото и рибата са добре известни с това, но те не са единствените източници за получаване на този основен минерал, той наистина присъства и в много зеленчуци.  Всъщност съдържанието на желязо в храните при растителна диета е по-високо от това на човек хранещ се предимно с месо.

Може да не знаете, че в храната има 2 форми на желязо: хемо и нехемово желязо. Хемо желязото е по-лесно усвояваната форма на желязо и е около 40 % в месото, птиците и рибата.  Яйцата и много растителни храни също съдържат желязо, но то е под формата на хем, което се абсорбира по-слабо.

Ако сте вегетарианец, трябва да включите много храни, богати на желязо, във вашата здравословна диета.  Трябва също така да комбинирате храни, богати на желязо, с храни, които подобряват усвояването на желязото (съдържащи витамин С, като цитрусови плодове, киви, ягоди, домати, червен пипер, броколи, зеле и спанак), и да избягвате храни и напитки, които инхибират  усвояване (като силен чай, червено вино, кафе, какао или храни, богати на калций и цинк).

 

Храни, богати на желязо.

Ето списък с богати на желязо храни:

  •  тофу;
  •  бобови растения (леща, сушен грах и боб);
  •  пълнозърнести зърнени храни (по-специално зърнени закуски, обогатени с желязо);
  •  зелени зеленчуци(като броколи);
  •  ядки, особено кашу;
  •  сушени плодове( като кайсии);
  •  яйца;
  •  семена, (като слънчогледови семена или продукти като тахан);
  •  билки и подправки(като мащерка, кардамон и къри на прах).

Препоръчително е всеки, независимо дали спазва растителна диета или не, да включва някои храни на растителна основа във всяко хранене.

 

Богати на желязо храни в ProLon?

Ако искате да започнете режима на отслабване или детоксикация, без да се отказвате от удоволствието на храната, диетата на ProLon е това, от което се нуждаете!

Това е 5-дневна програма за хранене, която включва вкусни растителни и богати на желязо храни, от които ще получите всички хранителни вещества, за една здравословна диета.

Научете повече за това;  свържете се с нашите специалисти по хранене.

Този сайт използва „бисквитки“ (cookies).
Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“.