Защо храните богати на протеини са полезни при диета за отслабване?

Защо храните богати на протеини са полезни при диета за отслабване? - Prolon

Протеиновата диета е една от най-обичаните за отслабване. Благодарение на диетата с ниско съдържание на въглехидрати, които много хора ги избягват, защото се считат за пречка при отслабването. Тук различното е, че основните храни са с високо съдържание на протеини, които помагат за запазването на мускулната маса, стимулират метаболизма и ви позволяват да изгаряте повече калории, тази диета се счита за един  от  най-ефективният начин да отслабнете и без йо-йо ефект.

Това ли е?

Продължи да четеш.

Храни с високо съдържание на протеини?

Протеиновата диета

Няма стандартна протеинова диета.  Увеличаването на приема на храни с високо съдържание на протеини, всъщност е общата основа на различните хранителни диети.  Всички диети, които са с увеличаване на консумацията на протеини за сметка на въглехидратите, са на протеинова основа.  Поради тази причина протеиновите диети принадлежат към групата на нисковъглехидратни диети, при които има намаляване на приема на въглехидрати в полза на храни с високо съдържание на протеини или мазнини.  Този подход премахва принципите на средиземноморската диета, която осигурява това съотношение между хранителните вещества:

Въглехидрати: 45-60% от калориите, консумирани дневно;

Мазнини: не повече от 35%;

Протеини: 10-12%.

Колко протеин трябва да се приема?

При повечето протеинови диети намаляването на консумацията на въглехидрати е свързано със значително увеличаване на приема на храни с високо съдържание на протеини. Средно протеиновата диета осигурява прием на протеини от 27% от общите дневни калории.  Според проучване  на над 50 от най-популярните протеинови диети, приемът на протеини в протеиновата диета е средно 1,38 g на кг телесно тегло, докато за хора с нормално телосложение препоръчителният дневен прием  протеиновата стойност е 0,8-1,1 g на кг телесно тегло.

Високо протеинови храни за отслабване?  

Какви са техните ползи? 

Това са основните причини, които ви позволяват да отслабнете благодарение на храни с високо съдържание на протеини.

Повече протеини и по-малко въглехидрати увеличават консумацията на мазнини.  Протеиновата диета ви кара да отслабнете, защото увеличеният прием на протеини, съчетан със силно намаляване на въглехидратите, принуждава организма да използва съхранението на протеини и мазнини за производство на енергия, като не е налично “горивото”, което обикновено се използва като първичен енергиен източник, което е въглехидрати.  Това води до бързо отслабване и изгаряне на излишните мазнини.

Протеинът изгаря повече калории.  Различните хранителни вещества (протеини, въглехидрати и мазнини) се нуждаят от енергия, за да бъдат усвоени от стомашно-чревната система и по този начин да се абсорбират в кръвния поток.  Енергията, която тялото ни изгаря, за да усвоява хранителни вещества, се нарича NEAT или термогенеза на активност без упражнения.  NEAT е различно за всяко хранително вещество: протеинът NEAT е 25%, въглехидратите един е 5%и NEAT на мазнините е 2%.  Това означава, че 25% от калориите, консумирани чрез източници на протеини, се изгарят по време на храносмилането, за разлика от 2-5% от калориите, консумирани от въглехидрати и мазнини.  Следователно храни с високо съдържание на протеини спомагат за увеличаване на основния метаболизъм (енергийните разходи на тялото в покой, което при нормални условия представлява около 65-75% от общия разход на енергия) и насърчават процеса на отслабване.

Протеините насърчават чувството за ситост. Тези хранителни вещества са по-засищащи от въглехидратите и мазнините, така че високо протеиновата диета ви помага да ядете по-малко.

Протеините помагат за поддържане на мускулната маса.  Диета, богата на храни с високо съдържание на протеини, помага за запазване на мускулната маса и това я прави особено ценена от тези, които искат да отслабнат.

Малкото въглехидрати намаляват гликемичния индекс.  В сравнение с диета, богата на въглехидрати, диета с ниско съдържание на въглехидрати поддържа нивата на инсулин и значително намалява гликемичния индекс след хранене.  Това помага да се контролират състоянието на глад, което може да насърчи наддаването на тегло или да попречи на загубата му.

Какво да ядете при спазването на протеинова диета?

Протеиновата диета е диета с високо съдържание на протеинови храни, както животински, така и зеленчукови и с ниско съдържание на въглехидрати.

Животинските протеини се наричат ​​”благородни” протеини поради тяхната висока биологична стойност: те всъщност съдържат всичките 8 незаменими аминокиселини, от които организмът се нуждае, за да функционира правилно и които не може да произвежда сам и трябва да си ги набавите от храната.  Основните източници на животински протеини са:

Месо;

Риба и морски дарове;

Яйца;

Мляко и млечни продукти (сирене).

Протеините на растителна основа, от друга страна, с по-ниска биологична стойност, имат предимството да съдържат по-малко наситени мазнини, злоупотребата с които е свързана с по-голям риск за здравето на сърдечно-съдовата система.

Те са източници на протеини на растителна основа:

Бобови растения;

Зърнена закуска;

Ядки (орехи, бадеми, шам фъстък).

Някои зеленчуци с високо съдържание на протеини, по-специално броколи, артишок, зеле, спанак, аспержи и гъби.

Зърнените храни, бобовите растения и плодовете, които са източници на протеини, но и на въглехидрати, трябва да се консумират умерено в рамките на протеинова диета.

Искате ли да получите повече информация за протеиновата диета?

Свържете се с нашите опитни диетолози.

Този сайт използва „бисквитки“ (cookies).
Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“.