5 СЪВЕТА ЗА ПО-ДОБРА 2022

happy-beautiful

Колко пъти сте имали списък с новогодишни цели, когато сте разговаряли с приятели, семейство или дори само със себе си? Колко от тези цели всъщност успяхте да постигнете? Ако отговорът на първия въпрос е „много пъти“, а отговорът на втория е „няколко цели“, продължете да четете тази статия.

Днес ви предлагаме 5 новогодишни цели за постигане на здраве и спокойствие.

Съвети за новата година

Изгони гнева. Честото или постоянното чувство на гняв може да доведе до дългосрочни последици, които са неприятни за нас самите и за нашите емоционални и социални взаимоотношения. Една емоция ни подтиква да правим рисковани жестове и да крещим фрази, които нараняват. Хроничният гняв също може да има отрицателно въздействие върху тялото по няколко начина: главоболие, тревожност, стрес, следователно проблеми с храносмилането и хипертония.

Повече доброта и много прегръдки. Доброта към себе си и към другите и повече ежедневни прегръдки. Последните изследвания показват, че да бъдем сърдечни към себе си, особено когато чувстваме болка и се чувстваме неадекватни, помага много повече да се чувстваме по-добре, отколкото да игнорираме проблема или да продължаваме да се нараняваш със самокритика. Други проучвания също подчертават силата на прегръдките: като добротата и алтруизма, те носят ползи за тялото, като повишават нивата на окситоцин и дават положителен ефект върху имунната система.

Lovely happy girls walking outside in sunny day. beautiful lovely woman in bright glasses hugging her friend and closed eyes with great smile, best friends, sisters, posivite mood

Разходка, ходене, ходене. Ако фитнесът не е за вас, трябва да направите дори минимална физическа активност: продължете да се движите с обикновена разходка в квартала или в най-близкия парк е по-добре от нищо. Научните изследвания показват, че възрастните трябва да спортуват поне 30 минути на ден.

Повече въздух, повече природа, повече светлина. Прекарването на възможно най-много време на открито, може би в зелени площи, контактът с природата е отличен навик, дори когато климатът стане по-суров. Слънчевата светлина също е от съществено значение за регулиране на настроението през целия ден. Може да помогне за регулиране на циркадните ни ритми, оказвайки пряко въздействие върху психофизическото благополучие и производителност.

Хранете се по-здравословно. След като ядат и пият през коледните празници, повече от една трета от хората обещават да подобрят хранителните си навици не само за да отслабнат, но и да се чувстват по-добре със себе си. Науката също така потвърждава, че затлъстяването се дължи повече на това, което ядем, отколкото на това колко ядем. Опитайте се да спазвате здравословна и балансирана диета: средиземноморската диета несъмнено е най-препоръчителната.

Този сайт използва „бисквитки“ (cookies).
Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“.