Интермитентно гладуване

Интермитентно гладуване

Има много холивудски икони, които практикуват интермитентно или по-известно – периодично гладуване, като Дженифър Анистън и Хали Бери. Но какво е интермитентно гладуване? Това е диетична стратегия за калориен дефицит, при която период на хранене умишлено се редува с период на гладуване. Правите това, когато спите, но периодичното гладуване има тенденция да разшири нормалния ви прозорец на гладуване, като удължава частта от деня или редувайки дните на гладуване с дните за хранене през седмицата.

Има различни подходи и преди всичко има различни фалшиви митове. На първо място, DIY не си струва. Трябва да бъдете последвани от експерт. Продължете да четете, за да откриете седем фалшиви мита, свързани с периодичното гладуване.

Периодично гладуване и фалшиви митове

№1: Отслабването

Отслабването е чудо. Вярно и Невярно. Прекъснатото гладуване може да се използва за улесняване на загубата на тегло, но това не е гарантиран резултат. Постигането на общ калориен дефицит, консумирането на по-малко калории от тези, които тялото ви изгаря, е това, което води до загуба на тегло. Следователно, ако консумирате повече калории от тези, които тялото ви изгаря в прозореца за хранене, няма да видите намаляване на теглото.

№2: Еднакви ли са “Периодичните гладувания”

Всички периодични гладувания са еднакви. Невярно. Има различни видове планове за периодично гладуване, което помага за вашия калориен дефицит. Различните форми на гладуване не са еднакви, отчасти защото някои са по-лесни от други, но и защото някои фази се адаптират по-добре към естествения циркаден ритъм на нашето тяло, като по този начин понижават нивата на инсулин, увеличават хормоните, изгарящи мазнините и намаляват апетита. Прочетете статията на тази връзка, за да разберете за различните видове гладуване.

Вземете най-новите актуализации относно тенденциите в храненето, здравето и уелнеса.

    Прочетох Политиката за поверителност

    №3: Пропускане на хранене

    Не означава да пропуснете закуската. Много хора, които спазват тази диета, са склонни да планират прозорци да ядат по-късно през деня, което позволява по-голяма гъвкавост и управление на глада.

    №4: Храна по време на прозорец за хранене

    Можете да ядете каквото искате по време на прозореца за хранене. Не. Прозорецът за хранене не е време за преяждане или възстановяване на загубените възможности за храна, това е време за добре балансирана диета.

    №5: Периодичното гладуване забавя метаболизма

    Периодичното гладуване забавя метаболизма. Невярно. За разлика от това, гладуването, когато се прави за кратки интервали от време, като 16:8, е доказано, че всъщност повишава метаболизма и подобрява неговата адаптивност. Ако тялото не получава храна, то очевидно не може да свали метаболизма до нула. Очевидно трябва да гори калории, за да остане жив. Някои хормони правят възможно преминаването от енергиен източник на захари към този на мазнините. По време на интермитентно гладуване тялото не намалява основния метаболизъм и започва да приема храна от мастните резерви.

    №6: Ограничаване на водата

    Трябва също да ограничите приема на вода. Не, това е фалшиво. Ограничаването на водата не е добра идея, по-скоро трябва да консумирате всичко, от което чувствате нужда.

    №7: Понижаване на кръвната захар

    Предизвиква опасно понижаване на кръвната захар. Нашето тяло има много механизми за поддържане на контрол върху нивата на кръвната захар. По време на периодично гладуване той отнема гликоген от черния дроб и го превръща в глюкоза, за да бъде пусната в циркулация. Какво се случва, когато запасите от гликоген изтекат? Тялото взема глицерол от мазнините, след което вътре в черния дроб чрез процеса, наречен “глюкогенеза”, превръща глицерина в глюкоза и го вкарва в кръвния поток. Това означава, че нивото на захарта не пада опасно по време на гладуване. Очевидно клиничните или конкретни случаи са друг въпрос.

      За още интересни статии, свързани със загуба на тегло, съвети за бързо отслабване или различни детокс храни, можете да посетите нашата Блог страница. За предстоящи промоции и оферти, следете нашите страници във Facebook и Instagram.

      Този сайт използва „бисквитки“ (cookies).
      Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“.