Диета, имитираща гладуване: как да влезете във форма преди лятото

Box of Prolon

Пролетта най-накрая пристигна и с първите жеги, вече гледаме към лятото. Диета за имитиране на гладуване е един от най-добрите начини да влезете във форма и да сте готови за сезона на банските.

По това време на годината търсим лесни и бързи съвети, за да се върнем във форма за кратко време. За съжаление няма магически хапчета или чудодейни лечения: тези лекарства често нямат научна основа и не отчитат рисковете, които могат да имат за здравето на тези, които ги използват. Единственото жизнеспособно решение е да се грижим за себе си с правилно хранене и здравословен начин на живот не само през месеците преди лятото, но и през цялата година.

В допълнение към балансирана диета и постоянна физическа активност е възможно да се приложи и 5-дневна програма за хранене, наречена ProLon – Диета, имитираща гладуването.
Какво представлява диетата, имитираща гладуването?

Диетата за имитиране на гладуване е 5-дневна хранителна програма, която трябва да се следва чрез комплекта ProLon, осигуряващ специално формулирани ястия с необходимите макро и микроелементи, които не се разпознават като такива от нашето тяло, което ще се държи така, сякаш е подложено на гладно.

Ползите от диетата, имитираща гладуване

Няколко научни изследвания показват, че диетата, имитираща гладуване, има много невероятни резултати. Някои от тях са възможност за отслабване около корема, увеличаване на мускулната маса, намаляване на стойностите на кръвната захар на гладно при пациенти с непоносимост към глюкоза, намаляване на кръвното налягане при хипертоници, намаляване на нивата на холестерола и триглицеридите и намаляване на общото възпаление състояние.* (*Ползи, наблюдавани в множество последователни цикъла на диета ProLon)

Много хора, които са следвали диетата, имитираща гладуването, също са открили подобрения в кожата, по-голяма енергия и умствена яснота и способност да избягват излишъка, след като се върнат към нормалното хранене: например консумацията на захари и калории е намалена и вие сте по-малко склонни към прекомерна употреба на кафе, алкохол и сладкиши.

Кой може да изпълнява диетата, имитираща гладуване?

Всички здрави възрастни между 18 и 70 години могат да го направят. По принцип не се препоръчва за хора над 70 години, освен ако нямат одобрение от специализиран лекар или гериатър. Тази диета е показана и за хора със специфични патологии, но само с одобрението на медицински специалист по заболяването. Има и някои категории, изключени от възможността за практикуване на диета, имитираща гладуване, като бременни жени; Ето защо е важно да уточним, че диетата ProLon трябва винаги да се извършва под наблюдението на лекар или диетолог.

Най-малко в седмицата преди диетата, имитираща гладуването, се препоръчва да се спазва пълноценно хранене с правилен прием на протеини, за предпочитане от риба и зеленчуци, като се използват пълноценни мултивитаминови добавки и омега-3.

Ден 1 осигурява 1100 kcal, от които 500 от сложни въглехидрати (особено зеленчуци като броколи, моркови, гъби и др.) и още 500 от здравословни мазнини (бадеми, лешници, EVO масло). Има и 25 грама протеин от растителен произход, съдържащ се основно в ядки, мултивитаминова добавка и чай без омега-3/6 и захар (да се приемат до 3-4 чаши/ден).

От ден 2 до 5, калориите спадат до 800, от които 400 от сложни въглехидрати и още 400 от здравословни мазнини. Също така през тези дни е препоръчително да използвате добавката омега-3/6 и мултивитамините, да пиете неподсладен чай и много вода. Тези съставки трябва да бъдат разделени между закуска, обяд и вечеря или могат да се консумират на две хранения и лека закуска.

След диетата, имитираща гладуването, на 6-ия ден е полезно да се приеме за 24 часа диета, базирана на сложни въглехидрати (зеленчуци, зърнени храни и тестени изделия). Трябва и да се сведе до минимум консумацията на риба, месо, мазнини, наситени, сладкиши, сирене, мляко и др.

Този сайт използва „бисквитки“ (cookies).
Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“.