Какво представлява детокс диета ProLon?

Диетата ProLon, имитираща гладуването, е предварително пакетиран хранителен план, разработен след 20 години изследвания, проведени в Университета на Южна Калифорния и финансирани от Националния здравен институт. Диетата ProLon е 5-дневна диета, имитираща гладуване, продавана като пълен план за хранене от нейния създател, д-р Валтер Лонго.

Д-р Лонго е професор по геронтология и биологични науки и директор на Института за дълголетие в Университета на Южна Калифорния – Училището по геронтология Леонард Дейвис, Лос Анджелис.

Д-р Валтер Лонго

Като цяло, ProLon е растителна диета, предназначена да постигне ефект, подобен на гладуване, като същевременно осигурява както макронутриенти, така и микроелементи за минимизиране на тежестта на гладуването. Целта е да подобрите метаболизма си и да ви накара да се почувствате енергични и освежени.

Диетата включва зеленчукови супи, енергийни блокчета, енергийни напитки, закуски с чипс, чай и добавка, съдържаща минерали, витамини и есенциални мастни киселини. Докато са на диета, хората се насърчават да ядат само това, което им доставят за 5 -дневно гладуване.

Какво казват експертите

„Наистина, диетата ProLon е диета, имитираща гладуване, която имитира гладуването за тялото, като същевременно дава на тялото ви достатъчно храна, за да се поддържа. вече не са полезни – нещо като „икономката“ на тялото ви за вашите клетки.”
Брина Конър, доктор по медицина

Какво можете да ядете?

Тъй като диетата ProLon е предварително пакетиран хранителен план, създателите посочват, че човек, който следва тази диета, не трябва да яде никаква храна, различна от тази, която е дадена в плана за хранене. Като цяло, планът включва разнообразие от смеси за супи, масла, маслини, крекери от зеле, билкови чайове, l-напитки (предимно вода и растителен глицерин) и l-барчета (барчета на базата на ядки).

Какво трябва да знаете

Тази диета е 5-дневен план за хранене, предназначен да се спазва най-много веднъж месечно, за предпочитане в продължение на 6 месеца. Храната за всеки ден е специално разработена, за да осигури набор от хранителни вещества, така че смесването и съчетаването на парчета от всяко хранене не се препоръчва.

Диета, имитираща гладуване, като диетата Пролон, е с ниско съдържание на калории, захар и протеини и с високо съдържание на ненаситени мазнини. Както отбелязва д-р Конър, храната, създадена за плана за хранене, подвежда тялото да си мисли, че е гладуване поради нисък калориен прием (високо съдържание на мазнини, ниско съдържание на въглехидрати), но храните са достатъчно хранителни, за да поддържат тялото ви.

Плюсове минуси

Изследванията показват, че периодичното гладуване и ограничаването на калориите могат да намалят възпалението, причинено от прекомерния прием на калории. Това означава, че гладуването може да обърне подуването, което чувствате след преяждане, което вероятно е причината тази диета често да се разглежда като пречистване.

Диетата Пролон, подобно на други диети, имитиращи гладуване, е предназначена да се спазва най-много 5 дни в месеца. В проучване, при което субектите са следвали диета, имитираща гладуване в продължение на 5 последователни дни всеки месец, за общо 3 месеца , субектите са имали по-нисък процент телесни мазнини и по-ниско кръвно налягане. Загубата на телесни мазнини, улеснена от периодично гладуване, е свързана с подпомагане предотвратяването на диабет тип 2 и подобряване на сърдечно-съдовото здраве.

Според Дария Лонг Гилеспи, доктор по медицина, лекар в спешната помощ и говорител на TedX, хората, които са използвали Пролон, съобщават за повишена енергия и по-малко желание за храна, след като завършат гладуването. Те също така съобщават за подобрен фокус и яснота.

„Множество цикъла на Пролон също [потенциално] поддържат цялостното метаболитно здраве“, казва д-р Гилеспи. „Аз съм голям привърженик на периодичното гладуване, както и много от моите колеги лекари, но наистина ми е трудно да го направя. Винаги съм се възхищавал на изследванията зад Пролон.”

Освен това се предполага, че периодичното гладуване, съчетано с ограничаване на енергията, може да помогне за предотвратяване на рак, въпреки че са необходими допълнителни изследвания.6 По-малко желателно е, че гладуването и диетите, имитиращи гладуване, са известни, че причиняват хипогликемия и дехидратация.

В тази връзка тези с диабет не трябва да постят или да спазват тази диета.

Здравословен избор ли е диетата ProLon за вас?

Известно е, че гладуването и имитиращите пост диети имат някои ползи за здравето, ако се спазват правилно и безопасно. Въпреки това, в някои случаи гладуването може да причини хипогликемия и дехидратация, наред с други симптоми.

Диетите, имитиращи гладуване, могат да предложат някои ползи за здравето, включително по-ниско кръвно налягане и по-добро сърдечно-съдово здраве. Въпреки това, диети като тези са опасни, ако не се спазват по предназначение. Винаги се консултирайте с доставчик на здравни услуги, преди да гладувате или да следвате какъвто и да е вид диета.

Ползи за здравето

Когато става въпрос за периодично гладуване, хората съобщават, че се чувстват по-добре като цяло и имат повече енергия. Ето преглед на някои от потенциалните ползи за здравето от диетата ProLon.

Може да намали възпалението

Когато преяждате или ядете определени храни, тялото ви изпитва възпаление. Това явление отчасти обяснява усещането за „подуване“ след твърде много ядене. Диетата Пролон имитира гладуване, за което е известно, че намалява възпалението в тялото чрез потискане на експресията на провъзпалителни цитокини, намаляване на телесните мазнини и намаляване на циркулиращите нива на левкоцитите.

Може да помогне за поддържане на теглото

Известно е, че гладуването, както и диетите, имитиращи гладуване, повишават метаболизма и предизвикват загуба на тегло. Диетите, имитиращи гладуване, като Пролон, също са предназначени да запазят мускулната маса, като предлагат хранителни вещества, които поддържат тялото. Според едно проучване три цикъла на диета, имитираща гладуване, водят както до загуба на тегло, така и до загуба на телесни мазнини.

Може да понижи кръвното налягане

Въпреки че е известно, че диетите, имитиращи гладуване, понижават кръвното налягане, всъщност е установено, че диетата влияе по-благоприятно на тези, които вече са изложени на риск от заболяване. Така че, въпреки че може да понижи кръвното налягане за почти всеки, той е особено полезен за някои.

Може да подобри сърдечно-съдовото здраве

Известно е, че периодичното гладуване, както и диетите, имитиращи гладуване, причиняват загуба на тегло, което е свързано с по-добро сърдечно-съдово здраве. Следователно, хората, които гладуват, са по-малко изложени на риск от сърдечни заболявания. Въпреки това, трябва да се отбележи, че загубата на тегло може да не е подходяща за всеки.

Може да предотврати диабет тип 2

Известно е също, че периодичното гладуване помага за предотвратяване на прогресията на диабет тип 2.5 Тази полза е неизбежно свързана със загубата на тегло и пониженото кръвно налягане, което изпитват тези, които следват диетата.

Може да предотврати рак

Поради „почистването“ на клетките, което се задейства от гладуването, има по-малък шанс за развитие на ракови клетки. В рамките на този ред на мисли се предполага, че периодичното гладуване може да помогне за предотвратяване на рак, но са необходими повече изследвания.

Този сайт използва „бисквитки“ (cookies).
Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“.