Пилатес: Какво представлява и ползите от него

пилатес-какво-представлява-и-ползите-от-него

Пилатес е философия на движението, която подобрява двигателните умения, подобрява кръвообращението и балансира мускулите. Нека го открием по-добре

Какво е пилатес?

Пилатес е вид гимнастика (фитнес метод) на рехабилитация, превантивна и хипотетично терапевтична (рехабилитация), фокусирана върху контрола на стойката – чрез “регулиране на центъра на тежестта” – от своя страна необходима за постигане на по-голяма хармония и плавност в движенията . Особено гръбначният стълб и контролът на баланса трябва да се възползват от редовното изпълнение на пилатес.

За разлика от много видове гимнастика, методът на Пилатес стриктно следва принципи, базирани на точна философска и теоретична основа. Следователно това не е прост набор от упражнения, а истински метод, който през последните шестдесет години практика и наблюдение се развива и усъвършенства непрекъснато.

Целта на неговия създател, Джоузеф Хубертус Пилатес, беше да накара хората да осъзнаят повече себе си, тялото и ума си, за да ги обедини в едно, динамично и функционално цяло. В известен смисъл той се стреми да слее най-добрите аспекти на западната физика с тези на източните техники, въпреки че методът – първоначално наречен “Контрология” – винаги е имал силна конвенционална научна ориентация – следователно по същество противоположен на езотеричните учения на страните от изгряващото слънце.

За какво е полезен?

Целта на пилатес е постигане на физическа и психическа хармония, укрепване на мускулите, без да ги утежнява по неестествен начин, подобряване на еластичността и тонизиране на всяка част от тялото, особено благодарение на дихателните техники. Приветствието и професионализмът на учителя играят основна роля. Пилатес трябва да подобри:

  • гъвкавост и разширяване на движението;
  • координация;
  • сила и мускулна издръжливост;
  • статична и динамична поза;
  • контрол на центъра на тялото (ядрото), което включва и тазовото дъно;
  • качество на живот;
  • адаптивност и възприятие;
  • самочувствие и отговорност към тялото си;
  • контрол и умствена концентрация;
  • дишане, което става по-ефективно;
  • Връзка ум-тяло.

Универсалността на техниката позволява използването й при рехабилитация. При този метод позицията и движението на всяка част са изключително важни и тялото се движи като интегрирана система. Колкото по-правилно използвате тялото в хода на упражненията, толкова по-правилно ще бъде използвано то при всякакви други обстоятелства. Ако се практикува непрекъснато и систематично, всъщност пилатес подобрява:

  • Гъвкавост
  • Сила и устойчивост на изометрична сила
  • Контрол и баланс.

Като цяло пилатесът е полезен особено за заседнали хора, но няма доказателства, че може да бъде по-ефективен от „алтернативните терапии“.

Типичен урок по пилатес

Урокът по пилатес може да бъде с телесно тегло или с машина, индивидуален или колективен. Във всеки случай е важно инструкторът по време на изпълнението да показва правилната стойка и начина на изпълнение на упражнението. Основните машини, които учителят по пилатес трябва да знае как да използва, са четири:

  • Легло, върху което платформа се плъзга през няколко релси, подобно на гребната машина на традиционните фитнес зали. Обикновено е дърво и стомана.
  • Един вид легло с горна стоманена конструкция, на която практикуващият може да виси в различни позиции, използвайки въжета и макари.
  • Много полезно за краката, подобно на обикновен стол, но с някои свързани педали, които ви позволяват да увеличите съпротивлението.
  • Той е основен за удължаването на гръбначния стълб; това е структура с форма на полуцилиндър.

Разбира се, има и упражнения на пода, изпълнявани на постелка. Много е важно инструкторът да знае как да разпознава границите или физическите трудности, преди всичко, ако говорим за пилатес за начинаещи.

Този сайт използва „бисквитки“ (cookies).
Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“.