Най-здравословните сушени плодове и ядки: свойства и ползи

Здравословни сушени плодове и ядки

Здравословни ли са всички сушени плодове и ядки?

Те са богати на хранителни вещества и трябва да бъдат част от диетичен план, основан на концепцията за здравословно хранене. Следователно отговорът е да!

Експертите по храните препоръчват консумацията на сушени плодове и ядки през цялата година, защото са богати на минерални соли, витамини, фибри и ненаситени мазнини. Има безброй свойства, които я правят идеална храна. Кой обаче е най-здравословният сушен плод?

Преди да влезете в този въпрос, е от съществено значение да разберете разликите между двете различни категории: мазни сушени плодове и месести плодове.

Различни сортове здравословни сушени плодове и ядки

Сушените плодове и ядките могат да бъдат разделени на:

  1. Ядки или мазни сушени плодове, богати на мазнини и ниско съдържание на захар, като орехи, бадеми, шам-фъстъци, лешници;
  2. Месести плодове или дехидратирани плодове с високо съдържание на захар и ниско съдържание на мазнини, като кайсии, сини сливи, султани, фурми.

 

Нека разгледаме техните характеристики

Що се отнася до маслените сушени плодове, те са с високо съдържание на мазнини (около 90%), които обаче се намират под формата на ненаситени и полиненаситени мастни киселини (особено Омега-6 и Омега-3). Те помагат за понижаване на нивата на холестерола в кръвта и по този начин намаляват риска от сърдечно-съдови заболявания.

Що се отнася до месестите плодове, те се характеризират с високото съдържание на захари и фибри. Също така са богати на минерали и витамини.

За да отговорим на въпроса „Здравословни ли са всички сушени плодове и ядки?“, Нека да открием неговите свойства и ползи.

Продължавай да четеш.

Свойства и ползи от здравословни сушени плодове и ядки

Сушените плодове и ядки предлагат многобройни свойства, които са полезни за нашето тяло и за нашето здраве. Сред най-важните са следните:

  • помагат да се намалят нивата на лошия холестерол (LDL) и да се повишат нивата на добрия холестерол (HDL), благодарение на високото съдържание на ненаситени мазнини, олеинови мастни киселини, линолова и Омега 3 и Омега 6. Тези вещества спомагат за балансирането на нивата на холестерола в кръвта, извършване на защитно действие върху сърдечно-съдовата система;
  • Тъй като сушените плодове и ядки съдържат много антиоксидантни елементи (като витамини С и Е), те са идеални за борба със свободните радикали, вещества, отговорни за развитието на дегенеративни заболявания и преждевременно стареене;
  • Отличен за намаляване на стреса, умората и предменструалния синдром, благодарение на високото съдържание на фолиева киселина, много ефективен, от своя страна, за повишаване на защитните сили на нашето тяло;

  • Сушените плодове и ядки, накрая, ни осигуряват много фибри, малко наситени мазнини и много ненаситени, голямо количество растителни протеини и много биоактивни съединения като флавоноиди. Сушените плодове също ни осигуряват много минерали, включително желязо, цинк, фосфор, калций и калий.Видяхме какви са свойствата и ползите от сушените плодове и ядките, но кои са най-здравословните сушени плодове?

Най-здравословните сушени плодове и ядки

Ето списък на петте най-здравословни маслени сушени плодове за нашето здраве:

  • Орехите се определят като супер подхранваща храна, защото съдържат много мастни киселини Омега 3, чиито най-известни свойства са: подобряване на нивата на холестерола, избягване на наддаване на тегло, защита на сърцето, намаляване на влошаването на костите. Поради тази причина те са едни от най-здравословните сушени плодове.

  • Бадемите са вторият най-здравословен сушен плод. С изяждането на 23 бадема можем да покрием ежедневната си нужда от витамин Е. Бадемите също са чудесни за защита от свободните радикали, както и за подпомагане на усвояването на мазнини.
  • Шам-фъстъците са много полезни за успокояване на този алчен глад, който ни хваща преди вечеря. Този вид сушени плодове съдържа много хранителни вещества и ползи за нашето здраве и за нашето тяло. Например шам фъстъкът ни помага да намалим риска от страдание от влошаване на мускулите, което често е основната причина за слепота при възрастните хора.
  • Благодарение на високото си съдържание на фолиева киселина, лешниците считат за един от най-здравословните сушени плодове. Те са ценни съюзници в превенцията на сърдечни и дегенеративни заболявания, като Алцхаймер. Те също са много полезни, за да направят кръвта по-течна и да отпуснат кръвоносните съдове, както и да успокоят глада.

  • Дори фъстъците да принадлежат към семейство Бобови, повечето от нас ги познават като сухи плодове. Те съдържат много фолиева киселина, която насърчава развитието на мозъка и го предпазва от когнитивни нарушения. Те се препоръчват особено по време на цикъла и за тези, които следват вегетарианска диета, тъй като тя съдържа фолиева киселина, витамин Е и здравословни мазнини.

 

 

 

 

Кога се препоръчва да се консумират сушени плодове или ядки?

В зависимост от консумацията му, сушените плодове трябва да се консумират в умерени количества и далеч от хранене. Трябва да се избягва особено вечер в края на хранене, тъй като забавя храносмилането и осигурява излишък от калории. Вместо това е лек за здравето на закуска или като лека закуска между храненията.

Немаслените плодове могат да се приемат сутрин (като лека закуска) или в малки количества след тренировка, за да се ускори възстановяването чрез повторен синтез на чернодробния гликоген.

Мазните плодове, от друга страна, са отлични за забавяне на чувството за глад, добавяйки го в малки дози като лека закуска.

 

Противопоказания: кой трябва да избягва консумацията му

Експертите съветват да не се консумират сушени плодове в случай на наличие на заболявания на храносмилателната система, като колит, язвен ректорен колит, гастрит, язва и болест на Crohn.

Освен това приемът на месести плодове, предвид голямото количество захар, не се препоръчва за диабетици или за тези, които спазват нискокалорична диета или страдат от бъбречни проблеми.

Знаете ли, че вътре в ProLon има вкусната L-лента от сушени плодове? Започнете сега вашата Диета имитираща гладуване с Prolon!

Този сайт използва „бисквитки“ (cookies).
Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“.