Йога за по добър сън и борба с безсънието

Ако страдате от безсъние, със сигурност ще сте опитали много лекарства, повече или по-малко естествени, за да сложите край на това мъчение. През повечето време обаче това е стрес и невъзможност да се отпуснете, когато си легнете, което генерира състояние на тревожност, което не ви позволява да спите. Йога може да ви помогне да спите по-добре, като винаги имайте предвид, че това не е състезателна дейност, а практика, която ви позволява да се отпуснете и да спите по-добре.

Йога за отпускане на тялото ви

Йога има благоприятен ефект върху тялото и ума и е в състояние да балансира дишането и да подобри мускулния тонус. Има определени часове за практикуване на йога в най-добрия случай: сутрин, когато се събудите и вечер преди лягане. Ако практикуваме йога сутрин ще имаме ободряващо и енергизиращо действие върху тялото си; вечер вместо това йога ще служи за успокояване и отпускане на напрежението и умората, натрупани през деня. Продължавайте да четете, за да научите препоръчаните упражнения за премахване на тревожността и нервността, да намерите себе си и да прекарате спокойна нощ без безсъние.

Йога позиции за по-добър сън

Практикуването на йога е отлично средство за дълбок и освежаващ сън. Причините са много и се крият сред различните предимства на дисциплината: помага за отпускане и отпускане на натрупаното физическо, психическо и емоционално напрежение. Също така подобрява дишането и жизнената енергия.

Това е главно, защото йога успокоява ума и тялото, като улеснява и двамата да се отпуснат напълно. Ето четири йога позиции за премахване на тревожността и по-добър сън през нощта:

  • Сукхасана. Основната позиция, с кръстосани крака и длани на ръцете, изпънати върху коленете и съединени заедно палец и показалец, е идеална за отпускане на напрежението и релаксация. Тази йога позиция изисква фокусиране върху дишането, което помага да се освободим от всички мисли, които не ни карат да си починем добре.
  • Баласана. Позицията на детето позволява да се облекчи напрежението и да се разхлабят мускулите на гръбначния стълб. Практикуването преди лягане чрез дълбоко дишане помага на тялото ни да се детоксикира и да се подготви за нощта.
  • Випарита Карани. Считана за една от най-добрите антистресови позиции, тя се състои в повдигане на краката, подпрени на стена, и дълбоко дишане. По този начин се стимулира кръвообращението без никаква умора и умът се изпразва напълно.
  • Шавасана. Финалната медитация може да бъде чудесен начин да се подготвите за лягане. Необходимо е да го практикувате на земята, а не на леглото или на дивана, тъй като гърбът трябва да бъде подравнен с повърхността, която ни приютява, така че дъхът да може да се синхронизира и да позволи на мислите да се изплъзнат.

Съвети срещу безсъние

  • Участието в напрегнати дейности преди лягане не решава проблема ви, защото ако тялото се стимулира, то произвежда ендорфини, които вместо да позволяват релаксация, действат по обратния начин.
  • По същата причина, както по-горе, всички дейности, изискващи прекомерна концентрация и/или наличие на електронни устройства преди лягане, могат да бъдат вредни (телевизор, мобилен телефон, компютър и т.н.). По-добре е да прочетете добра книга преди лягане.
  • Ако търсите естествено лекарство, което да бъде свързано с йога практиката, за да спите по-добре, валерианът или мелатонинът могат да го направят вместо вас. Попитайте Вашия лекар за съвет и за най-доброто решение.
  • Топла вана винаги помага да се отпуснете и се грижи за себе си.

👉 Facebook;
👉 Instagram;
👉 Световна група за метода Prolon.

Този сайт използва „бисквитки“ (cookies).
Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“.